Soalan
Lazim
Di bawah adalah beberapa persoalan yang sering
ditanya oleh setiap agen dan juga pelawat yang berminat untuk menyertai
perniagaan top-up reload ini. Anda di kehendaki membaca
persoalan-persoalan yang sering ditanya di bahagian ini kerana
kemungkinan soalan yang anda ingin tanya sudah ada jawapan di sini.
1. Bagaimanakah cara untuk
saya mendaftar sebagai agen topup Reload Speed?
Pergi ke Bahagian Pendaftaran untuk mendaftar sebagai agen topup Reload Speed.
2. Bagaimana cara
pengiraan profit dilakukan dan bagaimana agen akan mendapat profit
tersebut?
Contoh anda mempunyai modal rm10.00. Anda menjual topup celcom
rm10,syarikat akan potong Rm9.70 daripada modal anda. Baki dalam modal
rm0.30 adalah keuntungan anda.
3. Adakah saya perlu
menggunakan No. HP yang didaftarkan sahaja untuk melakukan jualan dan
tambah modal?
Ya. Anda perlu menggunakan No. HP yang anda daftarkan sebagai agen
topup Reload Speed sahaja untuk menjual top-up reload dan menambah
modal.
4. Berapa lama Akaun agen
baru akan aktif setelah melakukan deposit?
Akaun baru akan aktif dalam masa 15 minit - 24 jam. Anda akan menerima
sms dari server syarikat.
5. Saya telah menyertai
topup Reload Speed ini. Tetapi saya terlupa No Password saya.
Bagaimanakah cara untuk mendapatkan semula No Password saya?
Dapatkan semula No Password anda dengan menaip SMS RESET hntar ke 011-2950 7888.
6. Kenapa saya tambah
modal tetapi tidak mendapat sebarang maklum balas dan tidak mendapat
modal tersebut.
Sila ikut format tambah modal dengan betul seperti di bahagian tambah
modal. Jika betul sila hubungi NO HELPLINE 011-2950 7888.
7. Kenapa apabila saya
menjual topup Reload Speed, saya sudah mendapat SMS mengatakan transaksi
sudah berjaya tetapi pelanggan tidak mendapat topup tersebut?
Jika anda mengalami masalah sedemikian, anda perlu berhubung dengan
NO HELPLINE 011-2950 7888.
8. Adakah saya akan
dibekalkan dengan website apabila mendaftar sebagai agen topup.
Ya. Anda akan dibekalkan dengan akaun website iaitu SMS Reload System. Akaun website ini digunakan untuk topup online, check transaksi, dan semak harga setiap topup.
9. Adakah saya perlu
mendaftarkan no HP yang berbeza untuk menjual produk yang berbeza?
Tidak perlu. Ini kerana, dengan satu pendaftaran no HP sahaja sudah
membolehkan anda menjual semua produk yang ditawarkan kepada anda
(produk yang ditawarkan melalui laman web ini).
10. Adakah saya perlu
maintain jualan secara bulanan atau tahunan ?
Tidak.
11.Apa yang biasa
menyebabkan transaksi gagal?
Transaksi gagal disebabkan hal-hal berikut:
� Prepaid Handphone anda habis.
� Modal kredit topup anda habis.
� Kod produk salah.
� No. Tujuan tidak betul.
� Operator telefon atau operator sedang ada gangguan.
� Kesalahan menaip format sms ke no server.
� Kesalahan dalam mengirimkan ke no server.
12.Apakah deposit modal
kredit agen akan hangus dalam waktu tertentu?
Deposit modal kredit topup tidak akan hangus dalam waktu tertentu &
tidak akan berkurang apabila tidak gunakan untuk melakukan transaksi.
13.Berapa lama deposit
modal kredit topup akan ditambahkan, jika sudah melakukan pembayaran
bank in?
Jika tidak ada gangguan internet banking deposit anda akan ditambah
kurang lebih 15 minit - 3 jam dan akan menerima SMS pengesahan jika
deposit sudah ditambahkan.
*Sila Tambah Modal
Awal Sebelum Stok Modal Kehabisan
Tambah Modal mengambil masa di antara 15 minit hingga 24 jam, jadi anda
perlu menambah modal sebelum stok modal anda kehabisan bagi mengelakkan
berlaku masalah tidak boleh topup.